top of page

Yuval Lasri // BODY AS MEDIUM

My graduation collection deals with the representation of the female form. My objective was to celebrate the humanity, vulnerability, and relatability of real women who reject being bound by popular culture’s representation of them. 

In my collection I was inspired by performance art, using the artist’ body as a medium and grotesquely inflicting harm is an essential part of the performance. I focused on the radical works of Marina Abramović, Sigalit Landau, Yoko Ono and Orlan.

My personal connection to the subject matter stems from a deep feeling of identification and empathy, my personal dialogue with my body and my role as a woman in shattering the representation of the female form as non-human.

The collection I worked with a flesh tone color palette and the natural colors of the materials I incorporated. Materials like felt, leather and metal that have the ability to follow the body and hold the memory of its shape as second skin. By sculpting on the models’ bodies, I wanted to create tension once between the viewer, encountering the familiar female form in a most vulnerable way and again in showing a garments’ ability to create duality of fragility and confidence.

 

Yuvalla12@gmail.com \\ @yuvalla \\ +972-547641302.

יובל לסרי // הגוף כמדיום

נקודת המוצא לפרויקט הגמר שלי עוסקת בדימוי הגוף הנשי, האדרת נשים עשויות בשר ודם, שהן פגיעות, שניתן להזדהות איתן, המבקשות להפסיק להיות כלואות בייצוג נשי. 

הפרויקט שואב השראה מאומנות הפרפורמנס, המתמקדת בשימוש ופציעה של הגוף באופן גרוטסקי המהווה חלק מהותי במיצגים. במחקרי התמקדתי באומניות הגוף הרדיקליות: מרינה אברמוביץ', סיגלית לנדאו, יוקו אונו  ואורלן. אלו משתמשות בגופן כמדיום אומנותי. החיבור האישי נבע מתוך תחושת הזדהות ואמפתיה והרצון להנכיח זאת בעבודתי. 

נושא זה, מהווה חלק משמעותי בחיי, בהתמודדות שלי מול גופי ומקומי כאישה המעוניינת לנפץ את התפיסה של גוף נשי לא אנושי.  

הצבעוניות הקולקציה לקוחה מגווני עור שונים וצבעם הטבעי של החומרים בהם עשיתי שימוש כגון עור, עץ ומתכת. לחומרים אלו יכולת להתחקות אחר הגוף ולשמר את הזיכרון כ"גוף שני".  

על ידי פיסול גופן של הדוגמניות, רציתי לייצר את המתח שבו הקהל פוגש בגוף המוכר לו באופן החשוף והפגיע ביותר, והיכולת של בגד לייצר מתח בין פגיעות לביטחון.

Design process

Collection

קולקציה לרוחב.jpg
bottom of page