top of page

Amit Pappe \\  Data Migration 

The strongest manifestation of the sensation of ephemerality in modern life is the nomadic phenomenon. The nomad moves from place to place, due to his unwillingness to belong, he moves on. I drew parallel between the sensation of roaming and a garments’ ability to shift from angular and fixed to flattened and reassembled in different ways.

In my project I question the role of a garment in our lives? Can it function as an agile object?

I drew inspiration from the principles of folding cardboard boxes, applying them to classic garments to examine transitions from a silhouette subject to complete flattening while undermining the concept of how a garment looks/functions/connects, symbolizing the ability to quickly pack our items and later reassemble them .

I designed a 'Ready to Wear' womenswear collection, the silhouettes contain and correspond with the body enveloping it at times and in others completely ignoring it.

 I used traditional tailoring fabrics alongside nylons.The former I  hardened and the later melted. The color palette was inspired by packing materials - a range of browns with pops of vivid colors from the worlds of adhesives and soft packaging.

 

Pappe94@gmail.com // @amitpappe // +972546999962

עמית פפה \\ נתונים בנדידה

 

המאפיין החזק ביותר של תחושת ה׳בר חלוף׳ בחיים המודרניים הוא תופעת הנוודות. הנווד נע ממקום למקום, תזזיתי, אינו רוצה להשתייך למקום וממהר להמשיך הלאה.

בפרויקט שלי אני שואלת מהו תפקיד הבגד בחיינו ואיך הוא יכול לתפקד עבורנו כאובייקט משתנה? אני מקבילה את השיטוט לתחושת ארעיות בבגד, שיכול להוות מבנה זוויתי וקבוע ומנגד להיות מושטח ובעל יכולות הרכבה באופנים שונים. 

קולקציית 'Ready to Wear' לנשים  השואבת השראה ויזואלית והנדסית מהחוקיות של קיפול קופסאות קרטון. חוקיות אשר הופעלה על פריטים שונים כדי לבחון מעברים מצללית נתונה להשטחה מוחלטת ובכך לערער את התפיסה על איך בגד נראה/מתפקד/מתחבר. ייצוג של היכולת לארוז במהרה את החפצים שלנו בצורה מוגנת ולהרכיבם מחדש.

הפריטים הם בעלי צלליות המתקרבות ומתרחקות מהגוף, לפרקים עוטפות ולעיתים מתעלמות ממנו לחלוטין.

בקולקציה השתמשתי בחומרים מסורתיים של לבוש מחויט לצד ניילונים את הראשונים הקשחתי ואת השניים המסתי. הצבעוניות גם היא לקוחה מעולם האריזות טונים חומים בהירים כמעט ניטרליים עם הבלחות של צבע עז מעולמות הדבקים והאריזות הרכות. 

Design process

Collection

קולקציה סופית.jpg
bottom of page